Chia havermout ontbijt kokos

Dit is een ontbijtje dat je écht in no-time op tafel hebt staan. En lékker dat het is: een kokos bowl van havermout en chia in combinatie met vers fruit. Lees hier hoe je dit ontbijt maakt.

Kokos en vers fruit

Ik ben dol op de smaak van kokos in combinatie met vers fruit. Je kunt me er midden in de nacht voor wakker maken. In de winter liefst warm, in de zomer koud. Het leuke van dit tropische chia-havermout ontbijt is dat het zowel warm als koud erg lekker is.

Zó maak je dit tropisch chia-havermout ontbijt:

Let op, ga je voor de koude variant, maak hem dan de avond vooraf en zet hem in de koelkast klaar.

Ingrediënten

Voor 1 persoon

  • Havermout 20 gram
  • Chiazaden 30 gram
  • Plantaardige kokosdrink 200 ml
  • Kaneel en/of vanille (poeder)
  • Lijnzaadolie
  • Kokos (rasp of vlokken)
  • Vers fruit (bijv. ananas, mango, aardbei)

Recept

  1. Doe de havermout, chiazaden, kokosmelk, kaneel en/of vanille in een kommetje en meng goed.
  2.  2Voor het koude ontbijtje zet je het kommetje afgedekt met wat folie in de koelkast. De volgende ochtend haal je het kommetje uit de koelkast en ga je meteen naar stap 5.
  3. Voor het warme ontbijtje doe je het mengsel in een steelpan en zet je hem op laag vuur.
  4.  Blijf goed roeren tot het bijna kookt. Dat duurt een paar minuten. Blijf er bij en zet het vuur meteen uit. Het mengsel is nu een papje geworden.
  5.  Schep de pap terug in het kommetje. Roer er een klein scheutje lijnzaadolie doorheen.
  6. Verdeel het fruit en de kokos erover en je bent klaar om te eten.

vers fruit

tropisch havermout chia ontbijt

Eet smakelijk!